Tillbaka till Àmnen

Drar mycket bensin
BMW 3 Touring (E91)

  • BMW 3 Touring (E91) 325 xi
    @user_1198485 Oct 17, 2022
    Medlem
    Jag har precis köpt en BMW 325xi frÄn 07 och jag upplever att den drar extremt mycket bensin. NÀr jag Äker till jobbet sÄ drar den runt 1,8 liter milen och dÄ försöker jag köra sÄ eko jag bara kan. Det Àr en automatisk vÀxellÄda. Det jag har fÄtt fram Àr att det kan vara lambdasonden som det Àr fel pÄ. De har gÄtt 15 tusen mil
    Har nÄgon nÄn annan idé vad det kan vara för fel?
    Svara

    Startad

    17.10.22

    Senaste svar

    20.10.22

    Svar

    3

    Visningar

    250

  • BMW | 3 Touring (E91)
    @Frakent Oct 18, 2022
    Medlem
    om lambdasonden har blivit av, skulle motorfelslampan pÄ instrumentpanelen tÀndas och diagnostiken skulle visa ett lambdafel. Och vad var det med förbrukningen enligt den tidigare Àgaren av bilen. Jag skulle rekommendera att kontakta verkstaden sÄ att de kollar allt, kanske det finns nÄgot annat.
    Svara
  • BMW 3 Touring (E91) 325 xi
    @user_1198485 Oct 20, 2022
    Medlem
    Byte faktiskt lambdasonderna idag och det har blivit mycket bÀttre. Men det som var konstigt var att det inte gav nÄgon felkod eller nÄgon Motorlampa
    Tack för svar
    Svara
  • BMW | 3 Touring (E91)
    @tep56 Oct 20, 2022
    Medlem
    Jag tror att lambdasonden har sin egen rekommenderade livslÀngd, efter en viss tid börjar den visa vÀrdet felaktigt. Som jag förstÄr det ger det fel bara nÀr vÀrmaren brinner ut eller resistansvÀrdet Àndras i vÀrmarkretsen. om den rekommenderade perioden har gÄtt ut och vÀrmaren inte har brunnit ut, kommer det inte att uppstÄ nÄgot fel. Jag kanske har fel, jag skulle ocksÄ vara intresserad av att höra din Äsikt.
    Svara

Bara registrerade anvÀndare fÄr svara hÀr

Installera AUTODOC CLUBs app!

Ditt personliga verktyg för bilutgifter, underhĂ„llstips, pĂ„minnelser om bokade tider och serviceintervaller samt guider för att reparera bilen sjĂ€lv – alltihop i din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Skanna

För att ladda ned appen:

Autodoc CLUB App icon