AUTODOC FORUM / Bildiskussioner efter märke / PEUGEOT / Felkoder med min OBD läsare + 2a i besiktning

Tillbaka till ämnen

Felkoder med min OBD läsare + 2a i besiktning
PEUGEOT 307 SW (3H)

  • @user_404350 Jun 10, 2021
    Medlem
    Hej!
    Har en OBD läsare och har fått följande felkoder efter att jag ser CHECK ENGINE blinka:
    P0490 exhaust gas recirculation throttle control circuit A circuit
    P1351 Ignition control module circuit high voltage
    P1162 Air/Fuel ratio sensor 1 circuit malfunction
    P0409 Exhaust gas recirculation sensor A circuit
    Är dessa allvarliga? Idag körde jag bilen efter att den stått några dagar då CHECK ENGINE kändes lite läsligt. Felen fanns kvar men efter en stunds körning släktes alla fel.
    Några av felen verkar bara vara att lossa några slangar och rensa från skit som kommit in, men ignition cotrol module verkar lite mer avancerat.
    Fick även en 2a på besiktning. Främre bromsar bromsar jämt och bra men bakre har 0.9 och 1.9. Jag och en kompis bytte bromsok på 0.9 sidan och hoppades det skulle hjälpa. Gjorde ombesiktning men fick samma fel. Idag ringde en verkstad som tyckte att 1.9 istället lät för högt. Han tyckte jag borde kolla tidigare papper och se vad de legat på tidigare.
     Är det bromsoket som står för större delen av bromsverkan?
    Vill gärna försöka fixa det mesta själv av ekonomiska skäl.
    Tackar!
    PEUGEOT 307 SW , Kombi 1.6 HDI 110, 109 Hk, [3H], Modellår: 2007, Tillv.mån: 2006/10, Motorkod: 9HZ
    Svara

    Startad

    10.06.21

    Senaste svar

    10.06.21

    Svar

    0

    Visningar

    846

Bara registrerade användare får svara här

Installera AUTODOC CLUBs app!

Ditt personliga verktyg för bilutgifter, underhållstips, påminnelser om bokade tider och serviceintervaller samt guider för att reparera bilen själv – alltihop i din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Skanna

För att ladda ned appen:

Autodoc CLUB App icon