Tillbaka till Àmnen

Motorlampa
PEUGEOT 308 SW II

  • @user_359967 May 15, 2021
    Medlem
    Köpte en Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI för ca tvĂ„ veckor sedan. Imorse pĂ„vĂ€g hem frĂ„n jobbet fick jag jag en motorlampa och att det stod pĂ„ displayen ”engine fault: need repair”. Lagom skitnödig och orolig gick jag och försökte sova men kunde inte sluta grubbla pĂ„ vad denna felkod berodde pĂ„. Senare pĂ„ eftermiddagen kollade jag oljan utan anmĂ€rkning och öppnade Ă€ven tanklocket bara för att… upptĂ€ckte dĂ„ att tanklocket saknades. Åkte till macken jag tankat pĂ„ tvĂ„ dagar tidigare och dĂ€r lĂ„g det uppe pĂ„ en av pumparna. Pinsam tabbe. Undrar nu om denna miss kan ha utlöst motorlampa? För er lite mer kunniga om motorer Ă€n vad jag Ă€r. För övrigt gĂ„r bilen helt felfritt.
    Svara

    Startad

    15.05.21

    Senaste svar

    26.03.23

    Svar

    2

    Visningar

    2993

  • @user_527089 Aug 24, 2021
    Medlem
    Hej,
    Nyfiken pÄ om du fick ordning pÄ detta?
    Svara
  • @user_1488109 Mar 26, 2023
    Medlem
    OcksĂ„ nyfiken fick du svar om detta? Har ett exakt likadant scenario 😅 dock inte utan tanklocket men tiden frĂ„n köpet till motorlampan. 
    Svara

Bara registrerade anvÀndare fÄr svara hÀr

Installera AUTODOC CLUBs app!

Ditt personliga verktyg för bilutgifter, underhĂ„llstips, pĂ„minnelser om bokade tider och serviceintervaller samt guider för att reparera bilen sjĂ€lv – alltihop i din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Skanna

För att ladda ned appen:

Autodoc CLUB App icon