AUTODOC FORUM / Bildiskussioner efter mĂ€rke / MERCEDES-BENZ / Position av Impulsgivare – vevaxel

Tillbaka till Àmnen

Position av Impulsgivare – vevaxel
MERCEDES-BENZ B-klass (W245)

  • MERCEDES-BENZ B-CLASS (W245) B 180 NGT (245.233)
    @user_413590 Jun 23, 2021
    Medlem
    Hej,
    Jag har problem med min vĂ€xellĂ„da, fĂ„r upp felmeddelandet “VĂ€xellĂ„da Uppsök verkstad” pĂ„ displayen och bilen börjar bete sig konstigt, (kan inte vĂ€xla manuellt, hackar nĂ€r den vĂ€xlar upp och ner, gĂ„r inte köra mer Ă€n 130km/h) men ibland sĂ„ fungerar allt som det ska. 
    FĂ„r upp felkod – 0722 – Givare , utgĂ„ende varvtal vĂ€xellĂ„da: ingen signal 
    0896 – OtillĂ„ten justering av nedvĂ€xlingsomrĂ„de  
    Har varit i kontakt med autodoc supporten och bestĂ€llde en Impulsgivare, vevaxel.
    Min frĂ„ga Ă€r: vart hittar jag Impulsgivaren pĂ„ en Merceds Benz B-klass W245 2009?
    Tacksam för all hjĂ€lp 🙂
    Svara

    Startad

    23.06.21

    Senaste svar

    07.03.24

    Svar

    4

    Visningar

    1218

  • MERCEDES-BENZ B-CLASS (W245) B 180 NGT (245.233)
    @user_413590 Jun 28, 2021
    Medlem
    Jag hittade en video pĂ„ YouTube men Ă€r osĂ€ker om det Ă€r rĂ€tt givare: https://www.youtube.com/watch?v=DH0FprXgDKA&list=PLX5azflfHjXko1bBmnJy0_mBw0NLrBHsd&index=8&ab_channel=kamilmovie
    Svara
  • VW Golf V Hatchback (1K1) 1.6 FSI
    @user_1060311 Oct 03, 2023
    Medlem
    Hej videon som refererades vid fungerar inte mera ,,Jag vill frÄga Har du fÄtt svar pÄ din frÄga Vad sitter denna impulsgivare vevaxel,,, jag har samma fel pÄ min Mercedes,,tacksam för svar
    Svara
  • @user_2308241 Mar 07, 2024
    Medlem
    Hej,
    Jag har problem med min automat vĂ€xellĂ„da pĂ„ Mercedes Benz B- klass w245  2009. FĂ„r upp felmeddelandet “VĂ€xellĂ„da Uppsök verkstad” pĂ„ displayen och bilen börjar bete sig konstigt, (kan inte vĂ€xla manuellt, hackar nĂ€r den vĂ€xlar upp och ner, gĂ„r inte köra mer Ă€n 40 km per timme. Vet ni vad Ă€r problemet?
    Svara
    • MERCEDES-BENZ | B-klass (W245)
      @Lify1958 @user_2308241 Mar 07, 2024
      Medlem
      Försök att lÀsa felkoderna frÄn styrenheten, de hjÀlper till att hitta orsaken till felet.
      Svara

Bara registrerade anvÀndare fÄr svara hÀr

Installera AUTODOC CLUBs app!

Ditt personliga verktyg för bilutgifter, underhĂ„llstips, pĂ„minnelser om bokade tider och serviceintervaller samt guider för att reparera bilen sjĂ€lv – alltihop i din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Skanna

För att ladda ned appen:

Autodoc CLUB App icon