AUTODOC FORUM / Bildiskussioner efter mÀrke / MERCEDES-BENZ / Vibrationer ratt mercedes C klass 18 modell

Tillbaka till Àmnen

Vibrationer ratt mercedes C klass 18 modell
MERCEDES-BENZ C-klass T-modell (S204)

  • @AndreasKnuda91 Jul 20, 2022
    Medlem
    Hej. 
    Jag har nyligen köpt en Mercedes C klass 18 modell och precis efter köpet upplevde jag starka vibrationer i ratten i princip hela tiden under körningen pĂ„ motorvĂ€g …det visade sig i efterhand vara obalanserade dĂ€ck , fel hjulinstĂ€llningar samt skit dĂ€ck frĂ„n Kina som var ovala. Detta fixades senare pĂ„ Mekonomen, jag köpte dessutom nya dĂ€ck(Hancook). KĂ€nns mycket bĂ€ttre nu med emellanĂ„t kĂ€nner man smĂ„ smĂ„ vibreringar, uppstĂ„r i höga hastigheter mellan 110-140 km/h. Det kommer o gĂ„r dessa vibreringar. Vad kan detta bero pĂ„ ?! Mekonomen menar pĂ„ att dem gjort allt rĂ€tt och kunde heller inte hitta nĂ„gra andra som helst fel nĂ€r dem gjorde en genomsökning. Det var heller inga fel pĂ„ fĂ€lgarna eller bromsarna sa dem. Mekonomen menar pĂ„ att pga att jag kör lĂ„gprofildĂ€ck sĂ„ kan detta uppstĂ„ samt om det Ă€r dĂ„ligt vĂ€gunderlag. Dem sĂ€ger ocksĂ„ att Mercedes framvagnar Ă€r lite underliga ibland. Vad han menade med det vetifan. NĂ„gon som har tips o rĂ„d kring detta o kanske varit med om detta dilemma sjĂ€lva ?!? Inte sugen pĂ„ att lĂ€gga massa mer pengar som kanske inte ens löser problemet , redan lagt nĂ€rmare 7000 pĂ„ detta ur egen plĂ„nbok  ;(    Mvh Andreas 
    Svara

    Startad

    20.07.22

    Senaste svar

    20.07.22

    Svar

    0

    Visningar

    390

Bara registrerade anvÀndare fÄr svara hÀr

Installera AUTODOC CLUBs app!

Ditt personliga verktyg för bilutgifter, underhĂ„llstips, pĂ„minnelser om bokade tider och serviceintervaller samt guider för att reparera bilen sjĂ€lv – alltihop i din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Skanna

För att ladda ned appen:

Autodoc CLUB App icon