Tillbaka till Àmnen

Evaporator temp sensor
SKODA YETI (5L)

  • SKODA YETI (5L) 1.2 TSI
    @user_2413215 Apr 09, 2024
    Medlem
    Hej!
    Jag har problem med den sĂ„ kallade “evaporator temp sensor” i min yeti (2016). 
    Det Àr alltsÄ till ACn. ACn gÄr för fullt och fryser igen efter nÄgon/nÄgra mils körning vilket leder till att ingen luft kommer in i kupen. Om bilen sen fÄr stÄ sÄ smÀlter det och det blir en stor pöl under bilen.
    ACn fungerar sedan normalt igen.
    Jag har förstÄtt att sensorn sitter i nÀrheten av kupefiltret, men man mÄste troligtvis ta bort nÄgon panel nere i fotbrunnen.
    Är det nĂ„gon som har erfarenhet av detta och vet var den sitter sant hur och vilken panel som behöver tas bort?
    Tacksam för all hjÀlp!
    Svara

    Startad

    09.04.24

    Senaste svar

    16.04.24

    Svar

    4

    Visningar

    51

  • SKODA | YETI (5L)
    @Numb1988 Apr 10, 2024
    Medlem
    Ja, sensorn Àr inte lÄngt frÄn kabinfiltret, den Àr placerad under sidopanelen pÄ mittkonsolen, att byta ut den Àr inte alls svÄrt, försök att byta den, jag Àr sÀker pÄ att du kommer att lyckas.
    Svara
    • SKODA YETI (5L) 1.2 TSI
      @user_2413215 @Numb1988 Apr 11, 2024
      Medlem
      Tack för svaret!
      Sidopanelen har inga skruvar. Vet du om det bara Àr att bÀnda loss den? Eller mÄste nÄgon annan panel tas av först?
      Orolig att jag inte ska fÄ tillbaks panelen.
      Tack igen
      Svara
    • SKODA | YETI (5L)
      @Numb1988 @user_2413215 Apr 12, 2024
      Medlem
      du behöver bara knÀppa av den, klÀmmorna ska inte vara skadade och du kan installera tillbaka den utan problem
      Svara
    • SKODA YETI (5L) 1.2 TSI
      @user_2413215 @Numb1988 Apr 16, 2024
      Medlem
      Hej igen!
      Nu har jag lyckats komma Ät den och har bestÀllt en ny. Stort tack för din hjÀlp!
      Svara

Bara registrerade anvÀndare fÄr svara hÀr

Installera AUTODOC CLUBs app!

Ditt personliga verktyg för bilutgifter, underhĂ„llstips, pĂ„minnelser om bokade tider och serviceintervaller samt guider för att reparera bilen sjĂ€lv – alltihop i din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Skanna

För att ladda ned appen:

Autodoc CLUB App icon