Ford Focus - blivit svÄrstartad, hög tomgÄng FORD FOCUS Kombi (DNW)
- FORD FOCUS Kombi (DNW)@Nelly bell02.02.2023 20:02Medlemmitt antagande Àr att problemet ligger i brÀnsleinsprutarna, de hÄller inte brÀnsle och hÀller i det, i sÄ fall behöver spridarna bytas ut, som tillval, innan dess, kontrollera brÀnsletrycket i skenan, om trycket Àr lÄg, dÄ kanske brÀnsleregulatorn inte hÄller trycket och inte fungerar korrekt brÀnsleinsprutning. Allt mÄste kontrolleras mer exakt.
- @user_14729403.02.2023 09:35MedlemLÄter som en dyr lösning pÄ en sÄ gammal bil, dÄ jag sjÀv inte har möjlighet att stÄ och meka,
- FORD FOCUS Kombi (DNW)@Nelly bell03.02.2023 12:21MedlemMen det Àr bÀst att kolla det sÄ istÀllet för att dra pengar Ät mÄnga mindre utgifter
- FORD C-MAX (DM2) 2.0 TDCi@user_16481519.05.2023 13:02MedlemJag har en Ford c-Max ( focus -05. Brandgula lampan lyser ! Jag har kollat data, och 3:e cylindern ger utslag ! Jag har bytit alla 4 tÀndstift, och 3 tÀndspolen, men lampan lyser ÀndÄ ! Jag har köpt bensinrengörings kit , och hÀllt i en flaska till/30 l i tanken , och pÄbörjat nÀsta flaska i ny tankning , och den brandgula lampan börjar blinka ofta pÄ lÄga varv ! Vid tomgÄng rullar den ! Och nÀr bilen Àr kall, startar den vÀldigt snabbt, men nÀr bilen körts varm sÄ Àr den svÄrstartat, och vÀrkar inte fÄ bensin , och ljudet lÄter som solinojd fel pÄ startmotorn , fast det inte Àr det ! FrÄga: Àr det nÄgot rengöringsfel ? Eller kan det vara spridarna eller ventilerna ! Eller Àr det nÄgot enkelt fel, som man kan ÄtgÀrda sjÀlv ?
- FORD C-MAX (DM2)@lars_nke19.05.2023 15:45MedlemJa, jag tror att det kan vara sprinkler eller ventiler, som ett alternativ för att kolla kablaget pÄ bilen kan det vara problem i det.
Har en FORD FOCUS Kombi (DNW) 1.6 16V 2000 100Hk.
PÄ senare tid har bilen blivit svÄrstartad. Förr behövde man inte röra gaspedalen vid start. Men nu mÄste jag ha fullt gaspÄdrag för att den överhuvudtaget ska starta, den hostar, spottar, och det kommer mycket vit rök. Ibland startar den inte ens alls.
Tog ur tÀndstiften, de var alldeles svarta, fick rengöra dem, stoppade i dem, felet försvann ett tag men kom tillbaks nÀr jag skulle starta den efter den varit parkerad nÄn halvtimme.
NÀr jag vÀl fÄr igÄng funkar motorn bra. vid gaspÄdrag kan den hacka till dÄ och dÄ.
TomgÄngen har samtidigt blivit hög, 2000 varv.
NĂ„n som har tips, idĂ© om vad som kan ha hĂ€nt? Ăr det nĂ„got jag sjĂ€lv kan göra eller kolla?