AUTODOC FORUM / Bildiskussioner efter märke / CITROËN / generator xzara picasso 2007

Tillbaka till ämnen

generator xzara picasso 2007
CITROËN XSARA PICASSO (N68)

  • CITROËN XSARA PICASSO (N68) 1.6 16V
    @user_134961 Oct 20, 2020
    Medlem
    någon som bytt generator på citroen xzara picasso 07 och skulle kunna tipsa om hur jag enklast kan komma åt och byta?
    Svara

    Startad

    20.10.20

    Senaste svar

    27.10.20

    Svar

    1

    Visningar

    384

  • @Cress1984 Oct 27, 2020
    Medlem
    Hallå. 
    Åh, jag minns väldigt bra hur jag bytte generatorn på min bil,
    Jag slog runt med den på länge men naturligtvis kommer jag inte skriva mycket:
    Först bör du ta bort hjulet. Ta bort en del av hjulhuset(innerskärmen), lossa sedan drivremens spännrulle och ta bort drivremmen, skruva bort styrrullen och skruva loss en skruv på generatorn, skruva sedan av servostyrningspumpen och dra ner slangarna från den( det behövs inte att skruva bort dem från generatorn). Skruva loss alla återstående generatorbultar, som är mycket svårt att skruva loss. Klättra ner  under bilen och där hittar du en annan bult, den sitter nära luftkonditioneringskompressorn. Den ska du skruva loss. Det är allt – nu kan du  nå generatorn.
    Efteråt ska du pussla allt i omvänd ordning. Lycka till !
    Svara

Bara registrerade användare får svara här

Installera AUTODOC CLUBs app!

Ditt personliga verktyg för bilutgifter, underhållstips, påminnelser om bokade tider och serviceintervaller samt guider för att reparera bilen själv – alltihop i din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Skanna

För att ladda ned appen:

Autodoc CLUB App icon