AUTODOC FORUM / Bildiskussioner efter märke / TOYOTA / Kärvande växelspak – Toyota starlet -87

Tillbaka till ämnen

Kärvande växelspak – Toyota starlet -87
TOYOTA STARLET (_P7_)

  • @user_266785 Mar 08, 2021
    Medlem
    Jag har en Toyota starlet -87 som har rätt svårt att lägga i 1an, 2an och backen och såvitt jag förstår så KAN det vara så enkelt som att byta ut en gummibussning om man demonterar växelspaken.. enda problemet är att jag då inte vet vart jag kan få tag i denna bussning som passar till just min modell av bil. Hur petigt är det egentligen? Vilka bussningar är kompatibla? Har vissa modeller samma typ av växelspaks-konstruktion?
    Tacksam för alla svar!
    Svara

    Startad

    08.03.21

    Senaste svar

    09.03.21

    Svar

    1

    Visningar

    431

  • TOYOTA | STARLET (_P7_)
    @Scialicested Mar 09, 2021
    Medlem
    detta är inte det enda problemet som kan vara i den här situationen med växlingens problem, faktum är att du kan ha en sliten koppling, ändå skulle jag råda dig att kontakta en bilmekaniker som kommer att bekräfta att problemet ligger i gummihylsan och inte i själva kopplingen eller någon annan reservdel, och när han bekräftar det exakt , kan du ge information om bilen till AUTODOC och jag tror att de kommer att välja en rätt reservdel till dig, jag har själv beställt reservdelar från dem många gånger
    Svara

Bara registrerade användare får svara här

Installera AUTODOC CLUBs app!

Ditt personliga verktyg för bilutgifter, underhållstips, påminnelser om bokade tider och serviceintervaller samt guider för att reparera bilen själv – alltihop i din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Skanna

För att ladda ned appen:

Autodoc CLUB App icon