Tillbaka till Àmnen

Katalysator
VW POLO (9N_)

  • VW POLO (9N_) 1.4 16V
    @user_385271 Jun 01, 2021
    Medlem
    Hej!
    Jag undrar om det finns en eller tvĂ„ katalysatorer pĂ„ VW polo 1,4 Hatchback 75 hĂ€stkrafter 2003? Finns det en fram och en bak? Det sitter en lambdasond vid grenröret och en lĂ€ngre ner pĂ„ avgasröret. Är det nĂ„gon som kan detta? Mvh HĂ„kan
    Svara

    Startad

    01.06.21

    Senaste svar

    05.06.21

    Svar

    3

    Visningar

    542

  • @Eva Andersson Jun 03, 2021
    AUTODOC-expert
    Den hÀr bilen har en katalysator och tvÄ lambdasonder, en före katalysatorn och en efter.
    Svara
    • VW POLO (9N_) 1.4 16V
      @user_385271 @Eva Andersson Jun 04, 2021
      Medlem
      Hej och tack!
      Jag skulle byta den frĂ€mre idag men fick fel modell av Autodoc. Jag demonterade den gamla och tittade efter den bakre lambdasonden men kunde inte se nĂ„gon? Var sitter den? Den nya lambdasonden ska passa min bil. Det Ă€r en Engitech  artnr 600047. Den nya koordinerar med mitt Oen nummer 036906262G men kabeln Ă€r 30 cm lĂ€ngre. Spelar lĂ€ngden nĂ„gon roll? Mitt regnr Ă€r XXXXXX. 
      Jag skrev fel i mitt förra mail att det fanns en lambdasond efter katalysatorn. Jag hittar bara den vid grenröret? Mvh HÄkan
      Svara
  • @Eva Andersson Jun 05, 2021
    AUTODOC-expert
    OEM 036906262G tillhör den frÀmre lambdasonden pÄ din bil.
    “men kabeln Ă€r 30 cm lĂ€ngre. Spelar lĂ€ngd nĂ„gon roll?” Nej, det gör det inte
    efter katalysator har du en sond med OEN 036906262D som motsvarar 81098E MEAT & DORIA. 
    Den ligger bakom katalysatorn.
    Svara

Bara registrerade anvÀndare fÄr svara hÀr

Installera AUTODOC CLUBs app!

Ditt personliga verktyg för bilutgifter, underhĂ„llstips, pĂ„minnelser om bokade tider och serviceintervaller samt guider för att reparera bilen sjĂ€lv – alltihop i din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Skanna

För att ladda ned appen:

Autodoc CLUB App icon