Tillbaka till Àmnen

Klickljud i instrumentbrÀdan RENAULT Clio V Hatchback (BF) (06.2019 - ...)

F.
12.11.2025 21:41
Medlem

Hej!

Jag köpte en clio 2020 för nÄgra mÄnader sedan och har upplevt ett klickljud i instrumentbrÀdan som uppstÄr nÀr flÀkten slÄr pÄ eller byter hastighet vid auto, samt varje gÄng som vindrutetorkaren bak slÄr pÄ och kommer tillbaka, vilket resulterar en hel del klickande vid nederbörd.

Jag har nyligen haft bilen pĂ„ felsökning hos Mekonomen angĂ„ende ett vissel/gnissel-ljud frĂ„n bromsarna som dom ska byta, och bad dom att titta pĂ„ detta klickljud frĂ„n instrumentbrĂ€dan i samma veva, men dom pĂ„stod att detta klickljud var nĂ„got sorts “aktiveringsljud” eller vad dom nu sade att det hette och sade att klickljudet “ska vara dĂ€r” och att det nĂ„got som jag bara behövde vĂ€nja mig vid. Dom trodde att klickljudet har blivit mer mĂ€rkbart för mig i samband med bromsljudet, att det var nĂ„gonting psykologiskt – men mina tidigare clios har inte haft det dĂ€r ljudet och mina förĂ€ldrar som har en renault captur har heller inte klickljudet.

Jag kan verkligen inte tÀnka mig att man tillverkar nyare bilar och medvetet utvecklar mer ljud Àn vad tidigare bilar har haft. Ska man behöva lÀmna in bilen nÄgon annanstans?

Startad

12.11.25

Senaste svar

12.11.25

Svar

0

Visningar

63

Autodoc CLUB App icon
    Dags att byta ut delar? FÄ Ànnu bÀttre erbjudanden i vÄr shoppingapp
    Skanna QR-koden för AUTODOC CLUBs app
    SCANNA MIG