kupefilter NISSAN X-TRAIL (T31)
NISSAN X-TRAIL (T31) 2.0 dCi 4x4
H. R.
19.06.2021 09:32
Medlem
byte av kupefilter
@Eva Andersson21.06.2021 13:39AUTODOC-expertDitt filter finns i bilens passagerarutrymme till höger (om bilen Àr LHD) frÄn gaspedalen. Du mÄste ta bort det skyddande plastskyddet försiktigt - det hÄlls pÄ clips. Ta sedan bort gaspedalen för att enkelt ta bort filtret. DÄ mÄste du ta bort kupéfiltrets lock, det hÄlls pÄ clipsen frÄn botten och uppifrÄn, lossa den nedre spÀrren och lyft locket, den övre spÀrren rör sig bort av sig sjÀlv. SÀtta fingret i filterboxen och pressa ut det genom att bÀnda det med en skruvmejsel. Ta ut filtret och sÀtta in ett nytt. Montering sker i omvÀnd ordning.- @user_53034526.08.2021 14:08MedlemTack för detta. Jag har ingen vÀrme pÄ min x- trailer 2.0 (14 Är gammal) var sitter termostaten och hur byter jag den? KylarvÀtskan ok, ingen vÀrme (numera) heller vi tomgÄng. NÄgon? Tack pÄ förhand!
@Ontly198526.08.2021 15:31MedlemAnvĂ€nd en skiftnyckel för att skruva loss de 2 bultarna som hĂ„ller röret vid kylvĂ€tskepumpen.Ta bort termostaten frĂ„n uttaget.(termostaten visas pĂ„ bilden)Kontrollera att termostaten fungerar korrekt. AnvĂ€nd en fjĂ€derkaliper för att mĂ€ta dimensionen mellan termostathuset och hjĂ€lpventilens plan.SĂ€nk ner den borttagna termostaten i vatten och vĂ€rme. NĂ€r temperaturen nĂ„r 95 ° C ska termostaten öppnas helt, medan den extra ventilen ska sticka ut frĂ„n kroppen med minst 8 mm.Om ventilens rörelse Ă€r lĂ€gre eller temperaturen pĂ„ termostatens fullstĂ€ndiga öppning skiljer sig frĂ„n den angivna, byt ut Nissan X-Trail-termostaten mot en fungerande. Byt ocksĂ„ ut termostatpackningen mot en ny.SĂ€tt tillbaka Nissan X-Trail-termostaten pĂ„ plats sĂ„ att drĂ€neringshĂ„let ligger ovanpĂ„. Den tillĂ„tna maximala avvikelsen frĂ„n vertikalen Ă€r högst 20Âș.Installera alla delar i omvĂ€nd ordning.