AUTODOC FORUM / Bildiskussioner efter mÀrke / TOYOTA / LÀckage bakdifferentialolja Toyota RAV4

Tillbaka till Àmnen

LĂ€ckage bakdifferentialolja Toyota RAV4
TOYOTA RAV 4 IV (ZSA4_, ALA4_)

  • TOYOTA RAV 4 IV (ZSA4_, ALA4_) 2.0 4WD (ZSA44_)
    @user_1108715 Aug 17, 2022
    Medlem

    Hade min Toyota Rav4 2.0 VVT-i AWD inne för service. Det Àr en 2017 som gÄtt ca 8 500 mil. I denna service ingick byte av mellan- och bakdifferentialoljan. NÀr jag skulle hÀmta bilen fick jag information om att det finns lÀckage i bakdiffen som behöver ÄtgÀrdas. Detta till ett pris av nÀstan 6 500 kr, bÄde arbete och material (men materialet Àr ca 1 000 kr).
    Aldrig mÀrkt nÄgra flÀckar av olja under bilen och jag brukar hÄlla lite koll. Kan ju dock vara vÀldigt lite lÀckage. Stort eller litet och hur allvarligt kunde inte han som lÀmnade ut bilen svara pÄ eftersom servicekillen inte gjort nÄgra anteckningar.
    LĂ€ste att det kan uppstĂ„ lĂ€ckage om det fylls pĂ„ för mycket olja. Kan lĂ€ckaget ha uppstĂ„tt pĂ„ grund av oljebytet? Är det rimligt att en bil som Ă€r 5 Ă„r gammal och rullat 8 500 mil ska fĂ„ lĂ€ckage? Kan det vara nĂ„got som ska gĂ„ pĂ„ Toyotas kvalitetsgaranti som jag har pĂ„ bilen? Är priset rimligt (pĂ„ en Bilia-verkstad)? Ska jag lĂ€mna in bilen snabbt för Ă„tgĂ€rd sĂ„ det inte blir vĂ€rre problem?
    Tacksam för lite kloka tankar frÄn er som har bÀttre koll.

    Svara

    Startad

    17.08.22

    Senaste svar

    17.08.22

    Svar

    0

    Visningar

    272

Bara registrerade anvÀndare fÄr svara hÀr

Installera AUTODOC CLUBs app!

Ditt personliga verktyg för bilutgifter, underhĂ„llstips, pĂ„minnelser om bokade tider och serviceintervaller samt guider för att reparera bilen sjĂ€lv – alltihop i din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Skanna

För att ladda ned appen:

Autodoc CLUB App icon