Tillbaka till Àmnen

Reparation av Accent
HYUNDAI ACCENT IV (RB)

  • HYUNDAI | ACCENT IV (RB)
    @Bargeres Sep 28, 2020
    Medlem
    För ett par mĂ„nader sedan började kopplingscylindern lĂ€cka, den vĂ€xlar inte alltid perfekt och vĂ€tskan lĂ€cker ut snabbt. Jag hittade inte ett reparationssats för den hĂ€r modellen. Jag fick veta att gummit finns i standardstorlekar och kan bytas frĂ„n en annan bil, eller mĂ„ste alla bytas?  
    Andra frĂ„gan. Det knackar pĂ„ höger sida nĂ€r bilen kör in i gropar eller om man plötsligt vrider ratten. Det verkar vara fjĂ€derbenet+ bĂ€lgen inte sitter fast ordentligt. PĂ„ verkstaden sa de att byta styrstĂ„ng, ett par stabilisatorstag, bussningar / packbox (slitna men inte kritiskt). Är det vettigt att byta  allt eller rĂ€cker det med fjĂ€derben, eller vad, Ă„t helvete. Nu Ă€r allt originalmonterad och ni vet ju hur man tillverkar nya delar- byter jag dem nu, kommer det att finnas fler problem.
    Svara

    Startad

    28.09.20

    Senaste svar

    30.09.20

    Svar

    2

    Visningar

    316

  • @Flon1978 Sep 29, 2020
    Medlem
    Om mekaniker Ă€r bra sĂ„ gör vad de sĂ€ger. Om de dĂ„liga Ă„ka dĂ„ till de kvalitativa…
    Svara
  • @Amosout1984 Sep 30, 2020
    Medlem
    Det finns reparationssatser. Men jag rekommenderar det inte. Det Àr bÀttre att ta ett alternativ till originalet eller kinesikt och köra utan problem. I det andra fallet Àr ju styrstÄngen eller staget sÀmre.
    Svara

Bara registrerade anvÀndare fÄr svara hÀr

Installera AUTODOC CLUBs app!

Ditt personliga verktyg för bilutgifter, underhĂ„llstips, pĂ„minnelser om bokade tider och serviceintervaller samt guider för att reparera bilen sjĂ€lv – alltihop i din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Skanna

För att ladda ned appen:

Autodoc CLUB App icon