Startar ej med tÀndningen. NISSAN Primera Hatchback (P12) (01.2002 - ...)
- NISSAN PRIMERA Hatchback (P12) 1.8J. N.19.08.2024 08:45MedlemGlömde lÀgga till en frÄga om den hÀr saken om nÄgon har testat eller vet med sÀkerhet att den fungerar och gÀrna en lÀnk till originalsidan dÀr den sÀljs sÄ det inte blir nÄgon dÄlig kopia.
https://www.optifuel-shop.com/en/?adgroupid=166959770044&adposition=&campaignid=21516259112&creative=707505223085&device=c&extensionid=&flux_fts=qqlxqalpztppizqoxaleqtiacxlzolozoazzxppbb02a&keyword=optifuel&matchtype=e&network=g&target=&targetid=kwd-298079578475

Hej
Ăr det nĂ„gon som vet vilket som Ă€r det mest vanliga felet att börja felsöka pĂ„ nĂ€r bilen slutat starta med tĂ€ndningen?
Det klickar vÀldigt lÄgt och har tom fÄtt ge extra ström för att man ska höra klickljudet. Startar nÀr jag rullar igÄng den och gÄr som den ska. Batteripoolen hÀr i stan mÀtte och vad de sÄg sÄ verkar batteri och tillhörande komponenter verkar ge ström som det ska. Jag ville byta batteri först dÄ det var ett OKQ8 batteri med nÄgra Är pÄ nacken men de pÄstod att allt var ok. TÀndlÄset?
Hur stor risk Àr det att startmotorn Àr trasig, kan det vara solinojden? Kan jordflÀtan vara dÄlig?
Det jag kan uppleva ibland Àr att batteriet inte har lika mycket ström vid vissa tillfÀllen dÄ flÀkt och stereo har gÄtt hett. Ingen ljudanlÀggning utan originalhögtalare med en ny spelare.
Blir för dyrt att lÀmna till verkstad för de byter vÀl rubbet och jag gillar bilen för den Àr rapp och lÀtthanterlig men lite för gammal för att lÀgga ner jÀttestora pengar.
Tips om vart jag borde börja och hur jag enkelt kan se eller mÀta vilken del som kan vara trasig.
Med vÀnlig hÀlsning,
John