AUTODOC FORUM / Bildiskussioner efter märke / VW / Bilen dör när man ska köra iväg.

Tillbaka till ämnen

Bilen dör när man ska köra iväg.
VW SHARAN (7N1, 7N2)

  • VW SHARAN (7N1, 7N2) 2.0 TDI
    @user_1514248 Apr 13, 2023
    Medlem
    Har fått problem med min sharan 2011 2.0tdi 170hk automat.

    Det händer ibland att bilen “hostar”/rycker till när jag lagt i D och ska köra iväg. Den kan dö när man ska gasa iväg och måste då trycka ner full gas och “hosta” sig framåt. Detta händer endast i D/M läget, men knte när man kommit upp i fart.

    Detta händer sällan vid kallstart men väldigt ofta när bilen blivit varm. När jag stannar vid t ex rödljus så vet man aldrig om man kommer därifrån. Dock är det inga problem att starta den, backa, stå på tomgång eller gasa på tomgång.

    Har haft felkod P0322 men efter att vevaxelgivaren blev bytt så har jag inte haft några felkoder ö.h.t. 
    Någon som har en idé vad som kan vara problemet? Hur ska jag fortsätta felsökningen på bilen?

    Svara

    Startad

    13.04.23

    Senaste svar

    17.04.23

    Svar

    1

    Visningar

    173

  • VW | SHARAN (7N1, 7N2)
    @Gorg_jörnsson Apr 17, 2023
    Medlem
    Jag tycker det är värt att kolla upp kamaxelsensorn och alla kablar till kamaxel- och vevaxelsensorn.
    Svara

Bara registrerade användare får svara här

Installera AUTODOC CLUBs app!

Ditt personliga verktyg för bilutgifter, underhållstips, påminnelser om bokade tider och serviceintervaller samt guider för att reparera bilen själv – alltihop i din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Skanna

För att ladda ned appen:

Autodoc CLUB App icon