Drar mycket bensin BMW 3 Touring (E91)
BMW 3 Touring (E91) 325 xi
@V. r.
17.10.2022 16:10
Medlem
Jag har precis köpt en BMW 325xi frÄn 07 och jag upplever att den drar extremt mycket bensin. NÀr jag Äker till jobbet sÄ drar den runt 1,8 liter milen och dÄ försöker jag köra sÄ eko jag bara kan. Det Àr en automatisk vÀxellÄda. Det jag har fÄtt fram Àr att det kan vara lambdasonden som det Àr fel pÄ. De har gÄtt 15 tusen mil
Har nÄgon nÄn annan idé vad det kan vara för fel?
- BMW 3 Touring (E91)@Frakent18.10.2022 10:51Medlemom lambdasonden har blivit av, skulle motorfelslampan pÄ instrumentpanelen tÀndas och diagnostiken skulle visa ett lambdafel. Och vad var det med förbrukningen enligt den tidigare Àgaren av bilen. Jag skulle rekommendera att kontakta verkstaden sÄ att de kollar allt, kanske det finns nÄgot annat.
- BMW 3 Touring (E91) 325 xi@V. r.20.10.2022 12:10MedlemByte faktiskt lambdasonderna idag och det har blivit mycket bÀttre. Men det som var konstigt var att det inte gav nÄgon felkod eller nÄgon MotorlampaTack för svar
- BMW 3 Touring (E91)@tep5620.10.2022 16:05MedlemJag tror att lambdasonden har sin egen rekommenderade livslÀngd, efter en viss tid börjar den visa vÀrdet felaktigt. Som jag förstÄr det ger det fel bara nÀr vÀrmaren brinner ut eller resistansvÀrdet Àndras i vÀrmarkretsen. om den rekommenderade perioden har gÄtt ut och vÀrmaren inte har brunnit ut, kommer det inte att uppstÄ nÄgot fel. Jag kanske har fel, jag skulle ocksÄ vara intresserad av att höra din Äsikt.