Tillbaka till ämnen

ett svårlöst fel
VW PASSAT Variant (3B6)

  • FORD Focus II Kombi (DA_, FFS, DS) 1.6 Ti
    @user_282852 Mar 18, 2021
    Medlem
    Passat 1,8 2004

    Bilen går att köra som vanligt, men under körning så helt plötsligt så rycker bilen till och motorlampan och epc blinkar till sen försvinner det och bilen går som vanligt, allt händer väldigt snabbt och kan bara dyka upp närsomhelst under körning, har nu börjat även hända på tomgång. När man kör och håller jämn gas så slutar den gasa, då måste man släppa på gasen och sen gasa på nytt och då funkar det som vanligt igen, inga lampor tänds då. Också något som kan dyka upp närsomhelst.

    Vi bytte abs enhet för lampan lös. Vi har bytt spjällhus, luftmassmätare, bromsljuskontakt. Vi har kört data, finns inga felkoder och inga lampor lyser. Bilen är nybesiktigad.

    Har ni några tips på vad detta kan vara?

    Svara

    Startad

    18.03.21

    Senaste svar

    23.01.23

    Svar

    2

    Visningar

    731

  • VW MULTIVAN VI (SGF, SGM, SGN) 2.0 TDI
    @user_1186932 Jan 21, 2023
    Medlem
    Hej.
    Det påminner om felet jag har.. skillnaden är att den går i felsäkert läge direkt när det rycker till.
    Jag måste då stanna och starta om motorn, så går den igen. 
    Det är en  en multivan 7HC 2,0 diesel 2016.
    Löste du problemet? Vad var det för fel på passaten?
    Mvh / Thomas 
    Svara
  • VW | PASSAT Variant (3B6)
    @Venedik Jan 23, 2023
    Medlem
    Vilka är felkoderna? Om du inte har gjort datordiagnostik, så tror jag att du först måste läsa felkoderna och försöka leta efter orsaken med dem.
    Svara

Bara registrerade användare får svara här

Installera AUTODOC CLUBs app!

Ditt personliga verktyg för bilutgifter, underhållstips, påminnelser om bokade tider och serviceintervaller samt guider för att reparera bilen själv – alltihop i din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Skanna

För att ladda ned appen:

Autodoc CLUB App icon