AUTODOC FORUM / Bildiskussioner efter mÀrke / RENAULT / FeltÀndning och kommer aldrig upp i temp

Tillbaka till Àmnen

FeltÀndning och kommer aldrig upp i temp
RENAULT MEGANE I Classic (LA0/1_)

  • @user_1391388 Feb 07, 2023
    Medlem
    Tjenare köpte nyligen en Renault megane 1 sedan Ärsmodell 97. Bilen har pÄ dessa Är gÄtt drygt 6000 mil, vilket medfött en del problem verkar det som. Det första problemet var att bilen feltÀnde vÀldigt mycket, bytte tÀndstift och det löste problemet. Emellertid har detta problem nu efter bara 3 veckor kommit tillbaka. Det lÀr ju alltsÄ vara nÄgot annat fel som orsakar att stiften gÄr Ät skogen. Vart ska man börja leta?Dessutom har jag problemet att motorn bara kommer upp i temp pÄ tomgÄng och statskörning. Jag har köpt ny termostat och ska byta i helgen, men det kanske inte Àr det som Àr felet dÄ rören som ska bli varma blir det. Den verkar fungera baserat pÄ enkla test man kan göra men det Àr lite brist pÄ kupé och motorvÀrme, kan det hÀr felet och feltÀndningen hÀnga ihop?
    Svara

    Startad

    07.02.23

    Senaste svar

    14.02.23

    Svar

    1

    Visningar

    150

  • RENAULT | MEGANE I Classic (LA0/1_)
    @HarryKeklad Feb 14, 2023
    Medlem
    Jag tycker det Àr vÀrt att kolla ledningarna och tÀndspolen. Byt först ut termostaten, och om problemen fortsÀtter, mÄste du leta vidare.
    Svara

Bara registrerade anvÀndare fÄr svara hÀr

Installera AUTODOC CLUBs app!

Ditt personliga verktyg för bilutgifter, underhĂ„llstips, pĂ„minnelser om bokade tider och serviceintervaller samt guider för att reparera bilen sjĂ€lv – alltihop i din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Skanna

För att ladda ned appen:

Autodoc CLUB App icon