AUTODOC FORUM / Bildiskussioner efter mÀrke / FORD / Focus ingen gas, inget vacum

Tillbaka till Àmnen

Focus ingen gas, inget vacum
FORD FOCUS (DAW, DBW)

  • @Patrikn May 24, 2021
    Medlem
    99a focus 1.6 zetec. GĂ„r ojĂ€mn pĂ„ tomgĂ„ng och i regel för högt, jag kör en runda och bromsar/kopplar inför rödljus och bilen gĂ„r ner lĂ„gt pĂ„ tomgĂ„ng och dör…jag kommer till en korsning och ska tex svĂ€nga höger, jag lĂ€gger i 3an och gasar men ingenting hĂ€nder och jag fĂ„r kĂ€nslan av att bilen kvĂ€ver sig sjĂ€lv, bilen halvdör pĂ„ nĂ„got vis och batterilampan börjar lysa, jag kopplar, gasar till och bilen hoppar igĂ„ng. Oavsett vĂ€der o vind Ă€r det sĂ„hĂ€r..kylvatten lĂ€cker ej, rengjort tomgĂ„ngsventil och luftmassemĂ€tare, hör smĂ„tt lĂ€ckande *tror jag* frĂ„n 3 delade vakumslangen bakom insug *pcv* men hade alltid hĂ€nt om det var den som var problemet, liten spricka i generatorremmen men den snurrar pĂ„ fint och har bra spĂ€nn sĂ„ den e det inte heller .olja finns..tips? Nej har ej felsökt med Obd2…tar tips hĂ€r först dĂ„ jag litar pĂ„ kunskap hos folket först.
    Svara

    Startad

    24.05.21

    Senaste svar

    24.05.21

    Svar

    1

    Visningar

    437

  • @Patrikn May 24, 2021
    Medlem
    Juste! StÄr jag still och pumpbromsar sÄ dör bilen ocksÄ.
    Svara

Bara registrerade anvÀndare fÄr svara hÀr

Installera AUTODOC CLUBs app!

Ditt personliga verktyg för bilutgifter, underhĂ„llstips, pĂ„minnelser om bokade tider och serviceintervaller samt guider för att reparera bilen sjĂ€lv – alltihop i din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Skanna

För att ladda ned appen:

Autodoc CLUB App icon