Fönsterhiss vÀnster fram - fungerar inte - vad göra? PEUGEOT 308 I Hatchback (4A, 4C) (09.2007 - 12.2016)
@Eva Andersson05.11.2024 12:19AUTODOC-expertDet Àr möjligt att sjÀlva fönsterhissmekanismen har misslyckats om du kan höra motorn gÄ. Jag tror att bara fönsterlyftarmekanismen behöver bytas ut och den gamla motorn kan anvÀndas. men för att vara övertygad om detta mÄste du ta isÀr allt och mer exakt bestÀmma orsaken. För hjÀlp med att vÀlja en mekanism kan du kontakta autodoc supporttjÀnst, de hjÀlper dig att vÀlja ett billigt alternativ.- @user_305323505.11.2024 13:05MedlemHej Eva,
Tack för svar. Ăr det en kostnadsfri supportlösning som Autodoc har menar du att jag kan frĂ„ga dem om val av alternativ?
Det kan inte vara sÄ att det kanske gÄr att lösa utan att ens köpa saker? Att den bara fastnat lite och gÄr att smörja typ?
@Eva Andersson05.11.2024 14:26@user_3053235AUTODOC-expertJa, det Àr kostnadsfritt. Du kan kontakta supporten pÄ webbplatsen. Det finns chatt-support dÀr. Vi ska gÀrna hjÀlpa till med val av passande delar.- @user_305323505.11.2024 14:35@Eva AnderssonMedlemTack det lÄter kanon, jag skall försöka att plocka isÀr detta i helgen sÄ Äterkommer jag. Kan kanske ta lite bilder med.
- VW Passat Variant (3C5) 1.4 TSI EcoFuel@Stone14.10.2025 13:14MedlemNÀr fönsterhissen slutade att fungera pÄ min 407-a föll rutan ner.
Köpte en begagnad fönsterhiss pÄ Bildelsbasen. Det var inte sÄ svÄrt att byta den.
DÀremot att fÄ lös innersidan pÄ dörren. vilket medförde att jag fick köpa nya plast pluggar som hÄller den.

Hej,
Tjejen har en Peugot 308, regnr DUB846 dÀr det helt plötsligt verkar som att fönsterhissen till förarsÀtet inte lÀngre verkar fÄ ner fönsterrutan. Har googlat lite pÄ detta och verkar som att man skulle kunna fixa sjÀlv. Dock vet jag inte riktigt vad som behövs köpas? NÀr hon trycker pÄ knappen för att öppna fönstret hÀnder ingenting, dock lÄter det som vanligt sÄ gissar att motorn ÀndÄ fungerar dÄ?
Jag kan verkligen ingenting om bilar och hon har verkligen inte rÄd att lÀmna in den just nu, ensamstÄende mamma till barn med dÄlig lön. Jag tÀnker att jag kan försöka hjÀlpa henne om det gÄr att fixa sjÀlv pÄ nÄgot sÀtt?
Har ni hÀr nÄgra tips pÄ vad man kan göra sjÀlv? Eller tips pÄ vart man hittar en ny sÄdan motor sÄ billigt som möjligt.
Jag googlade fram det hĂ€r forumet, sĂ„ chansar lite att det Ă€r aktivt đ