Tillbaka till Àmnen

i30 diesel ovanligt feldrabbad? HYUNDAI i30 (GD)

@user_244220
28.06.2024 16:58
Medlem
Ägt en i30 Ă„rsmodell -14 i tvĂ„ Ă„rs tid nu (sedan -22). Endast en tidigare Ă€gare (gubbkörd) och vid köptillfĂ€llet endast 7 800 mil pĂ„ mĂ€taren. Kanonbra tĂ€nkte man ju i tron om att det borde innebĂ€ra ett relativt bekymmersfritt bilĂ€gande. Tji fick man dock dĂ„ bilen inte varit nĂ„got annat Ă€n problem. Dröjde inte lĂ€nge förrĂ€n multiremmen började gnissla och bĂ„de den och spĂ€nnaren fick bytas. KupeflĂ€kten började sen “kvittra” sĂ„ den har ocksĂ„ fĂ„tt bytas ut. Nu senast var det missljud frĂ„n motorrummet varpĂ„ det konstaterades att AC-kompressorn behövde bytas. Sagt och gjort men det hjĂ€lpte bara delvis. Generator behöver minsann ocksĂ„ bytas. 

Är i30 av denna modell kĂ€nd för sin problematik eller har man bara lyckats dra en rejĂ€l nitlott? Kan inte pĂ„stĂ„ annat Ă€n att jag Ă€r lĂ„ngt ifrĂ„n nöjd med mitt bilĂ€gande.

Startad

28.06.24

Senaste svar

01.07.24

Svar

1

Visningar

131

• HYUNDAI i30 CoupĂ©
    @Barpries
    01.07.2024 14:36
    Medlem
    Du tog inte en ny bil och hur den servades och sÄgs ut kan vi inte veta, Àven om körstrÀckan Àr liten sÄ har i alla fall bÀltet och gummiprodukterna en livslÀngd inte bara vad gÀller körstrÀcka utan Àven i tid. Oavsett vilken typ av bil du köper ny, tills du Àndrar allt för att passa dig sjÀlv, kommer den inte att sluta presentera överraskningar med haverier.
Autodoc CLUB App icon
Dags att byta ut delar? FÄ Ànnu bÀttre erbjudanden i vÄr shoppingapp
Skanna QR-koden för AUTODOC CLUBs app
SCANNA MIG