AUTODOC FORUM / Bildiskussioner efter märke / SKODA / Jag kan inte öppna vänster bakdörr – hur ska jag gå tillväga?

Tillbaka till ämnen

Jag kan inte öppna vänster bakdörr – hur ska jag gå tillväga?
SKODA Fabia I Combi (6Y5)

  • SKODA Fabia I Combi (6Y5) 1.9 TDI
    @Penselkrans Dec 26, 2022
    Medlem
    Hjälp!! Centrallåset på vänster bakdörr tycks ha lagt av. Hur jag än gör så hör jag bara ett litet klick från låset. Ström kommer fram som det ska och ingenting sitter klämt i dörren som kärvar. Jag misstänker att elmotorn till låset har gett sig och vill därför byta ut enheten. Problemet är att det går ju inte att öppna dörren. Jag har plockat bort dörrsidan inifrån, lossat rutan och monterat ur plåten. Centrallåset sitter ju in under plåten och det är väldigt svårt att se något. Jag undrar hur sjutton jag nu ska få upp dörren så jag kan komma åt skruvarna som lossar låset, för de sitter ju på dörrens bakände. Finns det någon spärrknapp eller något? Ska besikta bilen i januari och jag antar att dörren måste kunna gå att öppna av säkerhets själ. Hoppas det finns någon som har en lösning på detta.
    Svara

    Startad

    26.12.22

    Senaste svar

    26.12.22

    Svar

    0

    Visningar

    800

Bara registrerade användare får svara här

Installera AUTODOC CLUBs app!

Ditt personliga verktyg för bilutgifter, underhållstips, påminnelser om bokade tider och serviceintervaller samt guider för att reparera bilen själv – alltihop i din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Skanna

För att ladda ned appen:

Autodoc CLUB App icon