Tillbaka till Àmnen

Limp-mode Passat -18
VW Passat Alltrack (3G5, CB5)

  • BMW 5 Touring (E61) 525 i
    @user_1552189 Apr 23, 2023
    Medlem
    Hej!
    Var och provkörde en bil hos en bilhandlare idag. En Passat Alltrack 2.0 GTS, som gÄtt ca 9000 mil.
    Bilen kÀndes vÀldigt bra och skön comfort. Men efter att ha lÄtit bilen bli varm ville jag kÀnna pÄ gaspÄdraget och bilen högg tillbaka och gick in i limp-mode samt att EPC-lampan började lysa.
    Körde Ät sidan och startade om bilen och lampan slÀcktes, lite orolig som man var vÀnde jag tillbaka till bilfirman, och bilen gick hur fint som helst pÄ tillbakavÀgen, pÄtalade problemet för bilhandlaren, han pÄstod att det kunde vara för att bilen stÄtt stilla ett ganska bra tag och att den behövde ut och köras ordentligt och att jag inte skulle vara orolig.
    Men tycker det kÀnns konstigt att en bil inte kan stÄ stilla i 2 veckor utan att det problemet ska behöva komma pÄ en relativt ny bil. Den besiktigades för nÄgon dag sedan och gick igenom besiktningen.
    Gillade bilen i övrigt vÀldigt mycket men vill inte lÀgga 260.000+ pÄ en bil som kanske har ett fel i systemet som kanske kostar mig mer pengar.
    Jag har aldrig haft en bil med EPC, sĂ„ Ă€r vĂ€ldigt dĂ„ligt kunnig inom omrĂ„det kring just det. Är det nĂ„got jag bör vara orolig för vid en eventuell affĂ€r? Kan jag krĂ€va en felsökning m.m. innan köp?
    Tack pÄ förhand!
    Svara

    Startad

    23.04.23

    Senaste svar

    23.04.23

    Svar

    0

    Visningar

    170

Bara registrerade anvÀndare fÄr svara hÀr

Installera AUTODOC CLUBs app!

Ditt personliga verktyg för bilutgifter, underhĂ„llstips, pĂ„minnelser om bokade tider och serviceintervaller samt guider för att reparera bilen sjĂ€lv – alltihop i din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Skanna

För att ladda ned appen:

Autodoc CLUB App icon