Tillbaka till Àmnen

RÄd om bruksbil Transit Connect/Berlingo/Caddy till blÄst bilÀgare FORD Transit Connect Mk1 SkÄpbil (06.2002 - ...)

@user_395032
12.09.2024 18:42
Medlem

Hej!

Ber om ursÀkt ifall jag Àr i fel forum, men ytterst tacksam för vÀgledning frÄn smartare mÀnniskor Àn mig sjÀlv.

Min kĂ€ra V70 som redan gĂ„tt lĂ€ngre Ă€n jag hoppats klappade Ă€nnu en igĂ„ng ihop efter för tĂ€ta intervaller med ihopklappning. SjĂ€lv Ă€r jag dĂ„lig pĂ„ bilar och ber ofta om kompishjĂ€lp eller lĂ€mnar in. Mekintresse finns men kunskap och tid saknas just nu. Letar ny bil och dĂ„ skĂ„pbil/bruksbil. Bor pĂ„ landet och lastar ofta in lantbruksmaskiner/MC/CROSS/Scenteknik. 2-3 sĂ€ten rĂ€cker gott Ă„t hushĂ„llet. Letar nĂ„got relativt stabilt som inte ska dra alltför tungt och gĂ€rna fĂ„r ha skönhetsfel. Förutom fungerande moderniteter förvĂ€ntat av en bil byggd 2010 och framĂ„t Ă€r AC, dragkrok & farthĂ„llare viktigt. Kör vĂ€ldigt lite stadskörning eller offroad heller för den delen. mest landsvĂ€g eller lĂ„nga strĂ€ckor pĂ„ motorvĂ€g upp mot norr i snö & rusk. TĂ€nkte lĂ€gga mig runt 45000 – 65000 kr pĂ„ begagnatmarknaden.

I nĂ€romrĂ„det finns mĂ„nga begagnade FORD TRANSIT CONNECT TOURNEO CON eller FORD PT2 som “pĂ„ papper” Ă€r vĂ€lvĂ„rdade och frĂ€scha De Ă€r frĂ„n 2010 och 2011 som gĂ„tt ca 15000 mil. Diesel, manual. NĂ„gra har ny kamrem

Vissa har varit avstÀllda 0,5-1 Är men Àr besiktigade. DieselvÀrmare trasiga pÄ samtliga annars inga tydliga kommentarer.

Är det ett bra val eller borde jag titta efter annat? Inte bara köpa det som verkar praktiskt rakt framför ögonen pĂ„ mig? Volkswagen Caddy eller Peugeot Berlingo?

Tack för alla rÄd

Startad

12.09.24

Senaste svar

12.09.24

Svar

0

Visningar

76

Autodoc CLUB App icon
    Dags att byta ut delar? FÄ Ànnu bÀttre erbjudanden i vÄr shoppingapp
    Skanna QR-koden för AUTODOC CLUBs app