AUTODOC FORUM / Bildiskussioner efter märke / SKODA / Vindrutetorkare fram ur funktion, varken trasiga säkringar eller mekaniskt fel går att hitta. Skoda Fabia 2010.

Tillbaka till ämnen

Vindrutetorkare fram ur funktion, varken trasiga säkringar eller mekaniskt fel går att hitta. Skoda Fabia 2010.
SKODA Fabia II Hatchback (542)

  • SKODA FABIA 1.2
    @sportiga.marie Apr 27, 2023
    Medlem

    Hej!
    Jag har en Skoda Fabia TSI från 2010 där mina vindrutetorkare slutade fungera från den ena starten till den andra. Det är inget fel på säkringarna, varken de i bilen eller de på batteriet och det finns inga felkoder i bilen. Spaken fungerar fortfarande, då spolarvätskan och vindrutetorkaren bak fungerar. När vi senare kopplat upp bilen till datorn kan vi styra allt utom just vindrutetorkarna. Den visar även att spaken ska fungera då vi lyckats aktivera detta från datorn, dock utan att motorn gått igång. Vi har även prövat att byta själva torkarmotorn, inklusive armar och allt utan större framgång. När jag pratat med mekanikerna på Möllerbil så säger de att det inte finns något relä som är kopplat till vindrutetorkarna utan att det går via styrdonet (J519) men att det inte är självklart att det är just det heller. 
    Är det någon som någonsin varit med om samma problem?

    Svara

    Startad

    27.04.23

    Senaste svar

    27.04.23

    Svar

    0

    Visningar

    705

Bara registrerade användare får svara här

Installera AUTODOC CLUBs app!

Ditt personliga verktyg för bilutgifter, underhållstips, påminnelser om bokade tider och serviceintervaller samt guider för att reparera bilen själv – alltihop i din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Skanna

För att ladda ned appen:

Autodoc CLUB App icon