AUTODOC FORUM / Bildiskussioner efter mÀrke / BMW / All plast spricker BMW 320 D

Tillbaka till Àmnen

All plast spricker BMW 320 D
BMW 3 Touring (F31)

  • BMW 3 Touring (F31) 320 d xDrive
    @user_2143699 Jan 11, 2024
    Medlem

    Hej Forumet, ny i gruppen. Jag har ett par problem med min BMW 320 D 2018.
    All plast pĂ„ bilen spricker. För ett Ă„r sen bytte jag bĂ„da positionsljusen bak och vĂ€nster bromsljus, dĂ„ tog BMW 50% pĂ„ goodwill, nu har det som byttes för ett Ă„rs sen börjat spricka igen, samt att höger bromsljus blivit riktigt sprucket. Nu pĂ„ morgonen fungerar inte blinkers pĂ„ ytterspeglarna dĂ„ dessa har sprickor och verkat fĂ„tt fukt i sig. BMW/Holmgrens sĂ€ger att dom inte varit med om det tidigare och hĂ€vdar att jag anvĂ€nt felaktig avfettning eller nĂ„got starkt lösningsmedel pĂ„ bilen, alltid anvĂ€nt helt vanlig avfettning inget speciellt. Är det nĂ„gon som varit med om nĂ„tt liknande eller har lĂ€st om det nĂ„gon stans.

    Vore mycket tacksam för allt er kunskap i frÄgan.

    /Stefan  

    Svara

    Startad

    11.01.24

    Senaste svar

    12.01.24

    Svar

    1

    Visningar

    58

  • BMW | 3 Touring (F31)
    @Wely2001 Jan 12, 2024
    Medlem
    Jag har inte stött pÄ detta, men vÀnligen förklara varför du anvÀnde ett avfettningsmedel och vad du gjorde med det?
    Svara

Bara registrerade anvÀndare fÄr svara hÀr

Installera AUTODOC CLUBs app!

Ditt personliga verktyg för bilutgifter, underhĂ„llstips, pĂ„minnelser om bokade tider och serviceintervaller samt guider för att reparera bilen sjĂ€lv – alltihop i din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Skanna

För att ladda ned appen:

Autodoc CLUB App icon