AUTODOC FORUM / Bildiskussioner efter mÀrke / SUBARU / Hur veta var bilens framkant Àr vid parkering?

Tillbaka till Àmnen

Hur veta var bilens framkant Àr vid parkering?
SUBARU LEGACY I Kombi (BC, BJF)

  • SUBARU Legacy V Kombi (BR) 2.0 i AWD
    @user_1267963 Jul 07, 2023
    Medlem

    Hej,
    Vi har en Subaru Legacy dÀr bÄde jag och min sambo har svÄrt att veta var framÀnden Àr nÀr man ska parkera. Man ser inte fronten pÄ bilen och inte heller finns nÄgot man kan syfta in nÀr man ska parkera vid en trotoarkant. Vi har Àven en Nissan KingCab och dÀr ser man bilens front och kan syfta in en trotoarkant med hjÀlp av höger framskÀrm.
    Man skulle ju kunna montera dit högt monterade extraljus eller en ram av frigolit eller en störtbÄge? Finns det nÄgot enkelt sÀtt att, lagligen, kunna fÄ se nÄgot av bilens front frÄn förarplatsen?
    HĂ€lsningar
    Harald

    Svara

    Startad

    07.07.23

    Senaste svar

    07.11.23

    Svar

    3

    Visningar

    254

  • SUBARU | LEGACY I Kombi (BC, BJF)
    @Mikke_subaru:LLK Jul 10, 2023
    Medlem
    Du kan installera en extra frontkamera för att göra det bekvÀmare att parkera och se framsidan av bilen.
    Svara
    • SUBARU Legacy V Kombi (BR) 2.0 i AWD
      @user_1267963 @Mikke_subaru:LLK Jul 20, 2023
      Medlem

      Tack Mikke för ditt svar!

      Kanske Àr lösning med front-
      och backkamera bÀsta lösningen Àven om jag haft sÄdana pÄ min KingCab dÀr de
      stals flera gÄnger och skadade bilen.

      Har Àven kollat med Transportstyrelsen
      som svarar t ex om extraljusramp utan extraljus ”att man fĂ„r montera vad som helst
      bara det uppfyller kraven”. Att sĂ€tta dit en extraljusramp utan extraljus Ă€r
      enligt bilverkstĂ€derna inte tillĂ„tet men ger tillsammans med ”morrhĂ„r” bĂ€sta
      kontrollen av var bilens front finns! /Harald 

      Svara
  • @user_1985470 Nov 07, 2023
    Medlem
    Montera parkeringssensorer
    Svara

Bara registrerade anvÀndare fÄr svara hÀr

Installera AUTODOC CLUBs app!

Ditt personliga verktyg för bilutgifter, underhĂ„llstips, pĂ„minnelser om bokade tider och serviceintervaller samt guider för att reparera bilen sjĂ€lv – alltihop i din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Skanna

För att ladda ned appen:

Autodoc CLUB App icon