AUTODOC FORUM / Bildiskussioner efter mÀrke / SUBARU / Motorstörning vid acceleration

Tillbaka till Àmnen

Motorstörning vid acceleration
SUBARU FORESTER (SH)

  • SUBARU FORESTER (SH) 2.0 D AWD (SHH)
    @user_825643 Feb 16, 2022
    Medlem
    Det Ă€r en diesel. Ibland nĂ€r jag gasar pĂ„ efter en korsning eller kurva (mĂ„ttligt) sĂ„ Ă€r det som att gasen slĂ„r ifrĂ„n. Jag hittar inget mönster i det, kan vara pĂ„ olika vĂ€xlar ,motorn dyker snabbt ner till tomgĂ„ng, som att den slĂ„r ifrĂ„n. Det enda som hjĂ€lper Ă€r att trycka ned kopplingen (koppla ur) dĂ„ varvar den upp igen och gĂ„r som vanligt. Ingen felkod registreras eller motorlampa tĂ€nds. Kan det vara nĂ„got fel pĂ„ motorelektronik , glapp i gaspedal eller vad ? Finns det nĂ„gon “lastkĂ€nnande ventil” ? För nĂ€r jag hĂ€nger pĂ„ en slĂ€pkĂ€rra blir det mycket vanligare.
    Svara

    Startad

    16.02.22

    Senaste svar

    21.02.22

    Svar

    3

    Visningar

    1100

  • SUBARU | FORESTER (SH)
    @Widef1984 Feb 18, 2022
    Medlem
    Kolla tÀndstifter och spolarna, kanske har du vid accelerationstillfÀllet (belastning) en gnista i en av cylindrarna, vilket leder till att hastigheten sjunker och bilens dragkraft förloras.
    Svara
    • SUBARU FORESTER (SH) 2.0 D AWD (SHH)
      @user_825643 @Widef1984 Feb 18, 2022
      Medlem
      Jag  tackar för inlĂ€gget , men du fĂ„r förklara lite mer utförligt om jag ska förstĂ„. Vad menar du ?
      Menar du att det kan vara nÄgot elektriskt överslag ?
      Svara
    • @Eva Andersson @user_825643 Feb 21, 2022
      AUTODOC-expert
      Vi rekommenderar dig kontakta verkstaden och göra en fullstĂ€ndig diagnos av bilen för att kunna hitta problemet. 
      Svara

Bara registrerade anvÀndare fÄr svara hÀr

Installera AUTODOC CLUBs app!

Ditt personliga verktyg för bilutgifter, underhĂ„llstips, pĂ„minnelser om bokade tider och serviceintervaller samt guider för att reparera bilen sjĂ€lv – alltihop i din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Skanna

För att ladda ned appen:

Autodoc CLUB App icon