Tillbaka till Àmnen

Motorstörning vid acceleration SUBARU FORESTER (SH)

SUBARU FORESTER (SH) 2.0 D AWD (SHH)
@user_825643
16.02.2022 22:10
Medlem
Det Ă€r en diesel. Ibland nĂ€r jag gasar pĂ„ efter en korsning eller kurva (mĂ„ttligt) sĂ„ Ă€r det som att gasen slĂ„r ifrĂ„n. Jag hittar inget mönster i det, kan vara pĂ„ olika vĂ€xlar ,motorn dyker snabbt ner till tomgĂ„ng, som att den slĂ„r ifrĂ„n. Det enda som hjĂ€lper Ă€r att trycka ned kopplingen (koppla ur) dĂ„ varvar den upp igen och gĂ„r som vanligt. Ingen felkod registreras eller motorlampa tĂ€nds. Kan det vara nĂ„got fel pĂ„ motorelektronik , glapp i gaspedal eller vad ? Finns det nĂ„gon “lastkĂ€nnande ventil” ? För nĂ€r jag hĂ€nger pĂ„ en slĂ€pkĂ€rra blir det mycket vanligare.

Startad

16.02.22

Senaste svar

21.02.22

Svar

3

Visningar

1777

• SUBARU FORESTER (SH)
    @Widef1984
    18.02.2022 10:39
    Medlem
    Kolla tÀndstifter och spolarna, kanske har du vid accelerationstillfÀllet (belastning) en gnista i en av cylindrarna, vilket leder till att hastigheten sjunker och bilens dragkraft förloras.

• SUBARU FORESTER (SH) 2.0 D AWD (SHH)
      @user_825643
      18.02.2022 18:00
      @Widef1984
      Medlem
      Jag  tackar för inlĂ€gget , men du fĂ„r förklara lite mer utförligt om jag ska förstĂ„. Vad menar du ?
      Menar du att det kan vara nÄgot elektriskt överslag ?
    • @Eva Andersson
      21.02.2022 20:14
      @user_825643
      AUTODOC-expert
      Vi rekommenderar dig kontakta verkstaden och göra en fullstĂ€ndig diagnos av bilen för att kunna hitta problemet. 
Autodoc CLUB App icon
Dags att byta ut delar? FÄ Ànnu bÀttre erbjudanden i vÄr shoppingapp
Skanna QR-koden för AUTODOC CLUBs app
SCANNA MIG