Tillbaka till Àmnen

StötdÀmpare bak BMW 3 Touring (E91)

BMW 3 Touring (E91) 320 d
@B. A.
15.08.2021 11:13
Medlem
Hej

TĂ€nkte byta stötdĂ€mpare bak pĂ„ min 320d – 08, hittar ingen video pĂ„ just kombimodellen, problemet jag har Ă€r hur man fĂ„r bort inredningen i bagage rummet utan att ha sönder nĂ„gra paneler,  stötdĂ€mparbytet i sig Ă€r inget konstigt   nĂ„gon som har nĂ„t tips ?? / Anders 

Startad

15.08.21

Senaste svar

20.08.21

Svar

1

Visningar

405

• @Eva Andersson
    20.08.2021 15:59
    AUTODOC-expert
    Först demonterar du bagageutrymmet sÄ att du kan komma till de övre stötdÀmparna (de har gummiproppar)
    Förmodligen det svÄraste Àr att ta bort den svarta plÄten pÄ det bakre sÀkerhetsbÀltets sÀte.
    Denna del Àr fÀst med 5 spÀrrar och för att ta bort den mÄste du ha mycket tÄlamod och ta dig tid för att inte bryta av plastnÄlarna. Det snÀpps av med en rörelse uppÄt (det Àr bÀttre att arbeta med speciella avdragare)
    DÀrefter tar du bort golvet, tvÄ nitar pÄ sidorna (tvÄ till vÀnster, tvÄ till höger) och en del av golvet som tÀcker kontrollenheten
    En del av golvet gÄr under baksÀtena, sÄ för att demontera det mÄste du slÀnga bort den bakre soffan (för detta, pÄ vÀnster och höger sida tar vi soffan med handen och drar upp den) och ta bort 3 klipps som finns under soffan och hÄller golvet. Du kan bara krypa till klÀmmorna nÀr ryggarna pÄ baksÀtena Àr höjda och frÄn passagerardörrarna
Autodoc CLUB App icon
Dags att byta ut delar? FÄ Ànnu bÀttre erbjudanden i vÄr shoppingapp
Skanna QR-koden för AUTODOC CLUBs app
SCANNA MIG