AUTODOC FORUM / Bildiskussioner efter märke / VOLVO / Vinande ljud går upp och ner från motorn.

Tillbaka till ämnen

Vinande ljud går upp och ner från motorn.
VOLVO

  • @bammoj Dec 13, 2021
    Medlem
    Hejsan är inge bra på bilar och dålig på att meka. Köpte en Volvo.  V60 Diesel . Årsmodell 13.
    215 HK.  FWD   Manuell.  
    Undrar verkligen varför det viner från motorrummet när man varit ute och åkt en stund kanske 1 mil vid någon minusgrad eller någon plusgrad..  
    När man sen stannar och bilen går på tomgång så är det ett vinande ljud som går upp och ner. Så blir det tyst en stund så går det upp och viner igen. Så håller det på.
    När jag sätter mig i bilen och vrider ner kupefläkten till läge 0. Så upphör det vinande ljudet i motorrummet.  
    Sen skruvar jag upp kupefläkten igen till hälften , då börjar det vinande ljudet igen ute i motor rummet.. 
    Kan säga att jag nyligen bytt både Kupe och Luftfilter.
    Är det någon som vet eller känner till vad detta kan vara för fel?.
    Tycker det låter ansträngande det vinande ljudet.
    Hoppas någon vet.    
    Svara

    Startad

    13.12.21

    Senaste svar

    15.12.21

    Svar

    3

    Visningar

    1314

  • @Eva Andersson Dec 14, 2021
    AUTODOC-expert
    Det är nödvändigt att kontakta en tjänst för datordiagnostik för att identifiera problemet.
    Svara
    • @bammoj @Eva Andersson Dec 15, 2021
      Medlem
      Är det lika med felkoder som man får fram?
      Svara
  • @Eva Andersson Dec 15, 2021
    AUTODOC-expert
    Detta är nödvändigt att utföra en diagnostik i sådana fall, särskilt om det finns felkoder. 
    Svara

Bara registrerade användare får svara här

Installera AUTODOC CLUBs app!

Ditt personliga verktyg för bilutgifter, underhållstips, påminnelser om bokade tider och serviceintervaller samt guider för att reparera bilen själv – alltihop i din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Skanna

För att ladda ned appen:

Autodoc CLUB App icon