AUTODOC FORUM / Bildiskussioner efter mÀrke / LEXUS / Fastfrusen parkeringsbroms.

Tillbaka till Àmnen

Fastfrusen parkeringsbroms.
LEXUS NX (ZGZ1_, AGZ1_, AYZ1_)

  • LEXUS NX (ZGZ1_, AGZ1_, AYZ1_) 300h AWD (AYZ15_)
    @user_2050112 Dec 04, 2023
    Medlem
    Parkeringsbromsen Àr fastfrusen och pÄ grund av det gÄr motorn ej att starta.
    Var nĂ„gonstans ska jag vĂ€rma med vĂ€rmepistol för att fĂ„ loss det fastfrusna? Bilen stĂ„r ute i ca.10 minus-
    grader.
    Svara

    Startad

    04.12.23

    Senaste svar

    05.12.23

    Svar

    7

    Visningar

    75

  • LEXUS | NX II (_A2_, _H2_)
    @Beather Dec 05, 2023
    Medlem
    Att vÀrma en plats hjÀlper inte, eftersom hela brÀnslesystemet kan frysa.
    Svara
    • LEXUS NX (ZGZ1_, AGZ1_, AYZ1_) 300h AWD (AYZ15_)
      @user_2050112 @Beather Dec 05, 2023
      Medlem
      Det Àr inte brÀnslesystemet som frusit utan parkeringsbromssystemet som frusit. PÄ grund av att det indikerar att parkeringsbromsen inte ligger an Àr det omöjligt att starta.
      Svara
    • LEXUS | NX II (_A2_, _H2_)
      @Beather @user_2050112 Dec 05, 2023
      Medlem
      Jag förstod bara inte riktigt ditt problem direkt. Jag kan inte förstÄ hur parkeringsbromsen relaterar till att starta bilen? Beskriv ditt problem mer exakt, lÀgg om möjligt till ett foto av informationen som visas och anger orsaken.
      Svara
    • LEXUS NX (ZGZ1_, AGZ1_, AYZ1_) 300h AWD (AYZ15_)
      @user_2050112 @Beather Dec 05, 2023
      Medlem
      För att hybridsystemet pĂ„ Lexus Nx ska kunna startas mĂ„ste parkeringsbromsen vara ilagd vilket den inte Ă€r fullstĂ€ndigt nu pĂ„ grund av frysning. Är du inte Ă€gare till en Lexus?
      Svara
    • LEXUS | NX II (_A2_, _H2_)
      @Beather @user_2050112 Dec 05, 2023
      Medlem
      Jag har bara aldrig stött pÄ en frusen parkeringsbroms, sÄ det blev intressant, och jag gör inte bilreparationer, det verkar som om du till och med förstÄr nÄgot mer Àn jag. Jag Àr Àgare till en Lexus, men jag gör inte tjÀnsten sjÀlv. I ditt fall kanske du, för att inte gÄ sönder nÄgot, bara ska ta bilen till nÄgot varmt garage eller parkeringsplats och lÄta den stÄ dÀr en stund för att vÀrma upp?
      Svara
    • LEXUS NX (ZGZ1_, AGZ1_, AYZ1_) 300h AWD (AYZ15_)
      @user_2050112 @Beather Dec 05, 2023
      Medlem
      SjÀlvklart att jag skulle stÀlla in den i ett varmgarage. DÄ skulle problemet sÀkert lösa sig sjÀlv. Det Àr bara det att den inte gÄr att starta sÄ att jag kan göra det du föreslÄr.
      Svara
  • LEXUS NX (ZGZ1_, AGZ1_, AYZ1_) 300h AWD (AYZ15_)
    @user_2050112 Dec 05, 2023
    Medlem
    Jag vill ha tips av nÄgon kunnig var det Àr mest troligt att fastfrysningen har skett.
    Svara

Bara registrerade anvÀndare fÄr svara hÀr

Installera AUTODOC CLUBs app!

Ditt personliga verktyg för bilutgifter, underhĂ„llstips, pĂ„minnelser om bokade tider och serviceintervaller samt guider för att reparera bilen sjĂ€lv – alltihop i din telefon.

Autodoc CLUB app qr-code
Skanna

För att ladda ned appen:

Autodoc CLUB App icon