Tillbaka till Àmnen
Andra VOLVO-Ă€mnen som kanske intresserar dig
Skrikande missljud, lÄga hastigheter
VOLVO V60
5
2190
25.10.23
AutomatlÄda
VOLVO XC70 Cross Country (295)
5
2620
13.09.21
Vinande ljud gÄr upp och ner frÄn motorn.
VOLVO
4
1805
07.05.25
brÀnd lukt
VOLVO XC70 I Cross Country (P2, 295) (10.1997 - 10.2007)
4
88
07.05.25
BrÀnsleförbrukning
VOLVO 960 II Kombi (965)
3
635
05.10.21
PSCM
VOLVO XC60 I (156) (05.2008 - ...)
3
255
01.07.25
Dags att byta ut delar? FÄ Ànnu bÀttre erbjudanden i vÄr shoppingapp

SCANNA MIG
Med ett knapptryck pĂ„ fjĂ€rrnyckelns symbol överst till höger pĂ„ bilden âUpplĂ„sning med fjĂ€rrnyckelâ ska bakluckan lĂ„sas upp samtidigt som dörrarna lĂ„ses upp. NĂ€r bilen Ă€r lĂ„st ska bakluckan och dörrarna kunna lĂ„sas upp med ett knapptryck pĂ„ symbolen nedanför. Plötsligt har det intrĂ€ffat att detta inte fungerar fullt ut, dvs dörrarna lĂ„ses upp men bakluckan lĂ„ses inte upp genom ett sĂ„dant knapptryck.
DĂ€remot lĂ„ses bakluckan upp genom ett knapptryck pĂ„ symbolen inne i bilen enligt bilden âĂppning frĂ„n bilens insidaâ.
NÀr jag trycker pÄ öppningssymbolen pÄ fjÀrrnyckeln hörs ett svagt surrljud frÄn bakluckans öppningstryckplatta.
Jag har Àven provat med tvÄ knapptryckningar pÄ fjÀrrnyckelns öppningssymbol utan effekt. Under Ärens lopp har det dock rÀckt med en tryckning och dÄ har dörrarna och bakluckan lÄsts upp samtidigt. Jag har bytt batteri i fjÀrrnyckeln men utan effekt.
Om jag öppnar bakluckan frĂ„n kupĂ©n enligt bilden âĂppning frĂ„n bilens insidaâ och sedan stĂ€nger den utan att lĂ„sa med fjĂ€rrnyckeln, sĂ„ hamnar luckan Ă€ndĂ„ i lĂ„st lĂ€ge nĂ€r jag stĂ€nger den men dörrarna förblir upplĂ„sta. Bakluckan lĂ„ser sig âautomatisktâ nĂ€r luckan stĂ€ngs och kan dĂ€refter inte lĂ„sas upp med fjĂ€rrnyckeln utan bara frĂ„n bilens insida med en knapptryckning dĂ€r enligt bilden âĂppning frĂ„n bilens insidaâ.
Vad kan det hĂ€r bero pĂ„? Mekaniskt fel pĂ„/i bakluckans âöppningsplattaâ (dĂ€r man trycker för att öppna luckan)?